Şef al Agenţiei Recuperarea Bunurilor Infracţionale (funcţie publică cu statut special de conducere)

Centrul Național Anticorupție
Data limită de aplicare - 17.12.2018, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Scopul general al funcţiei:
 
         Organizează, dirijează şi coordonează nemijlocit activitatea de efectuare a investigațiilor financiare paralele şi recuperarea bunurilor infracționale, asigură efectuarea schimbului de date în scopul recuperării bunurilor infracționale aflate peste hotarele Republicii Moldova.

Sarcinile de bază:
1. Organizarea şi asigurarea desfăşurării activităţii Agenţiei în conformitate cu legislaţia în vigoare şi standardele internaţionale;
2. Asigurarea disciplinei executorii şi de serviciu, respectarea legalităţii de către efectivul Agenţiei;
3. Repartizarea atribuţiilor personalului pe compartimente de activitate cu fixarea măsurilor şi termenelor de realizare;
4. Coordonarea efectuării schimbului de date cu organele internaţionale similare în scopul recuperării bunurilor infracţionale;
5. Aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi structura Agenţiei;
6. Susţinerea, în condiţiile legii, a organelor judiciare pentru utilizarea celor mai bune practici în materia identificării şi administrării bunurilor care pot face obiectul măsurilor de indisponibilizare şi confiscare în cadrul procesului penal;
7. Efectuarea serviciului diurn (24/24) în cadrul Centrului în calitate de responsabil al grupei operative conform graficului aprobat, precum şi asigurarea participării nemijlocite şi a efectivului subordonat la desfăşurarea acţiunilor speciale în sediile clădirilor instituţiei sau adiacentului acestora(acţiuni antitero, în cazul situaţiilor excepţionale, etc.).

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

- vîrsta de pînă la 40 de ani, cu excepţia celei care, la data angajării, deţine grad special;
- este cetăţean al Republicii Moldova, este domiciliată pe teritoriul ei, are capacitate deplină de exerciţiu;
- are studii superioare juridice;
- cunoaşte limba de stat;
- are o vechime în muncă în organele de drept de cel puţin 7 ani, dintre care cel puţin 5 ani în funcţiile de procuror sau judecător în instanţele judecătoreşti naţionale sau internaţionale, de ofiţer de urmărire penală, ofiţer de investigaţii;
- este aptă din punct de vedere medical;
- nu are antecedente penale şi se bucură de o reputaţie ireproşabilă;
- nu este şi nu a fost în ultimii 2 ani membru al vreunui partid politic;
- dispune de cunoştinţe de bază în lucrul cu calculatorul şi bazele de date la nivelul necesar activităţii.
- Cunoaşterea limbii engleze sau a unei limbi de circulaţie internaţională constituie un avantaj.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

Studii: Superioare juridice;
 
Experienţă profesională: vechime în muncă în organele de drept de cel puţin 7 ani, dintre care cel puţin 5 ani în funcţiile de procuror sau judecător în instanţele judecătoreşti naţionale sau internaţionale, de ofiţer de urmărire penală, ofiţer de investigaţii.
Deţinerea experienţei manageriale constituie un avantaj.
 
Cunoştinţe: 
- Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
- Cunoaşterea practicilor pozitive în domeniu;
- Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
- abilităţi în comunicare şi cunoaşterea regulilor de protocol pentru interacţiunea cu organismele internaţionale;
- să întrunească calităţi profesionale.
 
Abilităţi: abilităţi de lucru cu informaţia, planificare, organizare, luare a deciziilor, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, instruire, motivare, mobilizare de sine şi a echipei, soluţionare de probleme, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.
 
Atitudini/comportamente: respect faţă de cetăţeni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
    Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Certificatul medical
    Dacă în fișa postului pentru funcția respectivă, sunt stabilite cerințe speciale de sănătate
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:
    a) formularul de participare, aprobat prin ordinul directorului Centrului (http://cna.md/public/files/functii-vacante/formular_participare_concurs.pdf), completat şi semnat olograf;;
    b) copia buletinului de identitate;
    c) copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
    d) copia carnetului de muncă;
    e) certificatul medical;
    f) cazierul judiciar sau declaraţia pe propria răspundere;
    g)informaţii suplimentare despre candidat care atestă competenţele profesionale anterioare

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.

Bibliografia concursului

1.Convenţia ONU împotriva corupţiei, ratificată prin Legea nr.158-XVI din 06.07.2007;
2.Convenţia privind spălarea banilor, depistarea, sechestrarea şi confiscarea veniturilor provenite din activitatea infracţională din 08.11.1990;
3.Constituţia Republicii Moldova din 29.07.1994;
4.Codul penal;
5.Codul de procedură penală;
6.Legea nr.1104-XV din 06.06.2002 cu privire la Centrul Naţional Anticorupţie;
7.Legea nr.133 din 17.06.2016 privind declararea averii şi a intereselor personale;
8.Legea nr.158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
9.Legea nr.595-XIV din 24.09.1999 cu privire la tratatele internaţionale;
10.Legea nr. 48 din 30.03.2017 privind Agenţia de Recuperare a Bunurilor Infracţionale;
11.Hotărârea Guvernului nr.664 din 30.08.2013 cu privire la aprobarea Codului de conduită a colaboratorilor Centrului Naţional Anticorupţie;
12.Hotărârea Guvernului nr. 1472 din 30.12.2016 cu privire la aprobarea Planului naţional de acţiuni pentru Implementarea Acordului de Asociere Republica Moldova – Uniunea Europeană în perioada 2017-2019;
13.Metodele şi bunele practici internaţionale de recuperare a activelor.
*** Regulamentrul privind selectarea prin concurs a şefului Agenţiei Recuperarea Bunurilor Infracţionale
(https://www.cna.md/public/files/Regulament_concurs_sef_ARBI_din_07.11.2018.pdf)