Direcția financiarăȘef direcție, contabil-șef (1 unitate)

Inspectoratul Național de Probațiune
Data limită de aplicare - 04.08.2018, 17:00
Data limită de depunere a documentelor a fost prelungită.

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Scopul general al funcției:
Contribuirea la asigurarea respectării principiilor contabile, planificării în mod eficient a alocațiilor aprobate în bugetul anual pentru efectuarea cheltuielilor în conformitate cu dispozițiile, normele sau reglementările în vigoare în vederea realizării obiectivelor Inspectoratului Național de Probațiune.

Sarcinile de bază ale funcției:
1. Coordonarea procesului de organizare a activității financiare a Inspectoratului Național de Probațiune;
2. Coordonarea procesului de întocmire și prezentare autorităților publice ierarhic superioare a rapoartelor financiare, informațiilor complete și autentice despre procesele economice și rezultatele activității economice;
3. Coordonarea procesului de elaborare a proiectului bugetului pe mijloacele bugetare și speciale;
4. Organizarea și supravegherea procesului de control intern financiar, inclusiv și efectuarea inventarierii;
5. Coordonarea și planificarea alocațiilor pentru întreținerea Inspectoratului Național de Probațiune și a subdiviziunilor teritoriale.

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba moldovenească şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

Studii: superioare, de licență în domeniul economic/contabilitate;
Experiență profesională: 2 ani experiență în domeniu;
Cunoștințe:
- Cunoașterea legislației în domeniu;
- Cunoașterea managementului resurselor umane;
- Cunoașterea limbii române;
- Abilități de utilizare a computerului: Word, Excel, Power Point, Internet.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
    Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Certificatul medical
    Dacă în fișa postului pentru funcția respectivă, sunt stabilite cerințe speciale de sănătate
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:
    - Formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcției publice vacante (se anexează); https://cariere.gov.md/downloads/formular-participare.doc
    - Copia diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare.

    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. 
    În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.
     
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost învingător, sub sancţiunea  neemiterii actului administrativ de numire.

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.

Bibliografia concursului

Acte normative în domeniul serviciului public:
- Constituţia Republicii Moldova
- Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
- Legea nr.25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public
- Legea nr.16-XVI din 15 februarie 2008 cu privire la conflictul de interese
- Legea nr.1264-XV din 19 iulie 2002 privind declararea şi controlul veniturilor şi a proprietăţii demnitarilor de stat, judecătorilor, procurorilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţie de conducere
- Legea nr.90-XVI din 25 aprilie 2008 cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei
- Legea nr.190-XIII din 19 iulie 1994 cu privire la petiţionare
- Legea nr.239-XVI din 13 noiembrie 2008 privind transparenţa în procesul decizional
- Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11 martie 2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul  funcţionarului public” 

Acte normative pentru funcţia de Şef al Direcției financiară, contabil – şef:
- Legea contabilităţii nr. 113 din 27.04.2007;
- Legea nr. 48 din 22 martie 2012 privind sistemul de salarizare a funcţionarilor publici;
- Hotărîrea Guvernului nr. 331 din 28 mai 2012 privind salarizarea funcţionarilor publici;
- Codul Fiscal al Republicii Moldova şi legile pentru punerea în aplicare a titlurilor acestuia;
- Standardele Naţionale de Contabilitate (S.N.C);
- Legea privind sistemul bugetar şi procesul bugetar nr. 847-XIII din 24.05.96;
- Ordinul Ministerului Finanţelor nr. 91 din 20.10. 08 privind clasificaţia bugetară;
- Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2012 nr. 270 din 23.12.2011;
- Legea fondurilor asigurării obligatorii de asistenţă medicală pe anul 2012 nr. 271 din 23.12.2011;
- Planul de conturi contabile al activităţii economico-financiare în instituţia bugetară;
- Legea privind achiziţiile publice nr. 96-XVI din 13.04.07.