Specialist principal a serviciului generealizare, sistematizare, monitorizare a practicii judiciare și relații publice în cadrul Judecătoriei Soroca, cu activitatea în sediul secundar Florești (prelungirea concursului)

Judecătoria Soroca
Data limită de aplicare - 31.01.2018, 17:00
Data limită de depunere a documentelor a fost prelungită.

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Scopul general al funcţiei:
Contribuie la înfăptuirea actului de justiţiei, în conformitate cu standardele stabilite prin asigurarea generalizării, sistematizării, monitorizării şi unificarea practicii judiciare în procesul de înfăptuire a justiţiei, asigură accesul publicului la justiţie, furnizează informaţii de interes public.
Sarcinile de bază:
-  Analizarea şi generalizarea practicii judiciare cu elaborarea propunerilor;
-  Examinarea petiţiilor/ cererilor privind accesul la informaţie;
-  Asigurarea plasării informaţiilor, pe pagina web a instanţei;
- Colectarea, generalizarea informațiilor și elaborarea notelor explicative privind activitatea instanţei de judecată;
- Asigurarea informării justiţiabililor şi altor persoane cu informaţii de interes public.

Salariul de funcție

2800

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba de stat şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

Studii: superioare juridice finisate, va constitui un avantaj deținerea studiilor specializate în pedagogie, jurnalism, științe ale comunicării, relaţii sau politici publice.
Abilităţi de utilizare a computerului.
Experienţă profesională: 1 an de experienţă profesională în domeniu.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
    Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Certificatul medical
    Dacă în fișa postului pentru funcția respectivă, sunt stabilite cerințe speciale de sănătate
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:
    Copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare. Formularul de participare poate fi găsit pe pagina web sau solicitat la sediul autorităţii publice.
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.

Bibliografia concursului

BIBLIOGRAFIA  CONCURSULUI 1.   Constituţia Republicii Moldova;
2.   Acte legislative specifice domeniului de specialitate:
-      Codul de Procedură Civilă al Republicii Moldova din 30.05.2003;
-      Codul Civil al Republicii Moldova din 06.06.2002;
-      Codul Muncii al Republicii Moldova din 28.03.2003;
-      Codul Familiei al Republicii Moldova din 26.10.2000;
-      Codul penal al Republicii Moldova din 18.04.2002;
-      Codul de procedură penală al Republicii Moldova din 14.03.2003;
-      Codul contravenţional al Republicii Moldova din 24.10.2008;
-      Legea nr. 514-XIII din 06 iulie 1995 privind organizarea judecătorească;
-      Legea nr. 544-XIII din 20 iulie 1995 cu privire la statutul judecătorului;
-      Legea nr. 87 din 21.04.2011 privind repararea de către stat a prejudiciului cauzat prin încălcarea dreptului la judecarea în termen rezonabil a cauzei sau a dreptului la executarea în termen rezonabil a hotărârii judecătoreşti;
-      Legea contenciosului administrativ nr. 793 din 10.02.2000;
3. Acte legislative specifice domeniului serviciului public:
-      Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
-      Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
-      Legea nr. 16-XVI din 15.02.2008 cu privire la conflictul de interese;
-      Legea nr. 1264-XV din 19.07.2002 privind declararea şi controlul veniturilor şi a proprietăţii demnitarilor de stat, judecătorilor, procurorilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţie de conducere;
-      Legea nr. 90-XVI din 25.04.2008 cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei;
-      Legea nr. 190-XIII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare;
-      Legea nr.982-XIV din 11.05.2000 privind accesul la informaţie;
-      Legea nr. 271-XVI din 18.12.2008 privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la funcţii publice.