Specialist superior în Serviciul analiză și documentare din cadrul Centrului de Informații Juridice

Ministerul Justiției
Data limită de aplicare - 06.07.2018, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

I. Scopul general al funcției:
Contribuirea la atingerea rezultatelor de dezvoltare prin elaborarea normelor de rigoare în contextul prevederilor legale.
II. Sarcinile de bază:

  • Elaborarea regulamentelor, instrucțiunilor și documentelor la sistemele informaționale ce ține de domeniul de competență a Centrului;
  • Participarea la elaborarea proiectelor actelor normative ce țin de activitatea și competențele Centrului;
  • Examinarea dispoziţiilor, solicitărilor și soluționarea petiţiilor în domeniu de competenţă;
  • Asigurarea funcționării și evidenței fondului bibliotecar al Centrului și înregistrarea, arhivarea documentelor transmise pentru executare Centrului.
  • Salariul de funcție

    2600 lei

    Tip de angajare

    Perioadă nedeterminată

    Condiţiile de participare la concurs

    a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba moldovenească şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

    Cerinţe specifice pentru participare la concurs

    Studii: Superioare, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în drept.
    Experienţă profesională: 6 luni de experienţă profesională în domenii relevante.
    Cunoştinţe:
    - Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
    - Cunoaşterea modului de funcţionare a unei autorităţi publice;
    - Cunoaşterea limbii de stat şi ruse; Un avantaj ar constitui cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (engleza, franceza,) la nivel intermediar (citit, scris, vorbit);
    - Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, Navigare Internet.

    Documente ce urmează a fi prezentate

    • Copia buletinului de identitate
      Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
    • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
      Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
    • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
      Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
    • Alte documente necesare:
      -          formularul de participare  (poate fi descărcat de pe pagina web a ministerului);
      -          copia diplomei de studii şi a suplimentului la diplomă (candidaţii care deţin acte de studii eliberate de instituţiile de învăţămînt acreditate în  ţara de provenienţă urmează să prezinte Certificatul de recunoaştere şi echivalare, act eliberat de către Ministerul Educaţiei);
      -          copia certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
      -          documentele de evidenţă militară – pentru recruţi şi rezervişti;
      -          cazierul judiciar (cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere, care poate fi descărcat de pe pagina web a ministerului);
      -          acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal (poate fi descărcat de pe pagina web a ministerului).

    Modalitatea de depunere a documentelor

    • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.

    Bibliografia concursului

    - Constituţia Republicii Moldova;
    - Regulamentul cu privire la Centrul de Informații Juridice, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.488 din 29.03.2008;
     
    Acte normative în domeniul serviciului public:
     -          Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
    -          Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
    -          Legea nr. 133 din 17.06.2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
    -          Legea nr. 190-XIII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare.

    Acte normative în domeniul administrației publice centrale:
    -          Legea nr. 136 din 07.07.2017 cu privire la Guvern;
    -          Legeanr. 98 din 04.05.2012 privind administraţia publică centrală de specialitate;
    -          Hotărîrea Guvernului nr. 33 din 11.01.2007 cu privire la regulile de elaborare şi cerinţele unificate faţă de documentele de politici.
     
    Acte normative în domeniul de specialitate:
    -          Legea nr.780-XV din 27.12.2001 privind actele legislative;
    -          Legea nr.317-XVdin 18.07.2003 privind actele normative ale Guvernului și alte autorități ale administrației publice centrale și locale;
    -          Legea nr. 436-XVI din 28.12.2006 privind administrația publică locală;
    -          Legea nr. 982 din 11.05.2000  privind accesul la informație.