Specialist superior în Serviciul asistență juridică calificată și mediere

Ministerul Justiției
Data limită de aplicare - 10.03.2017, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

I. Scopul general al funcţiei:
Realizarea sarcinilor Ministerului Justiţiei în domeniul avocaturii, asistenţei juridice garantate de stat şi medierii
 
II. Sarcinile de bază:

  • Eliberarea licenţelor pentru exercitarea profesiei de avocat şi ţinerea Registrului licenţelor pentru exercitarea profesiei de avocat;
  • Eliberarea atestatelor pentru desfăşurarea activităţii de mediator, publicarea informației din Registrul de stat al mediatorilor pe pagina web a Ministerului Justiţiei;
  • Înregistrarea formelor de organizare a activităţii de avocat şi ţinerea Registrul cabinetelor avocaţilor şi birourilor asociate de avocaţi;
  • Elaborarea proiectelor actelor administrative cu caracter individual în privința avocaților și mediatorilor;
  • Examinarea interpelărilor, sesizărilor, adresărilor şi petiţiilor referitoare la activitatea avocaţilor, mediatorilor şi acordarea asistenţei juridice garantate de stat;
  • Asigurarea lucrărilor de secretariat în cadrul Serviciului asistenţă juridică calificată şi mediere.
  • Salariul de funcție

    2800 lei

    Tip de angajare

    Perioadă nedeterminată

    Condiţiile de participare la concurs

    a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba moldovenească şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

    Cerinţe specifice pentru participare la concurs

    Studii: superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în drept.
    Experienţă profesională: 6 luni de experienţă profesională în domeniu.
    Cunoştinţe:
    -          Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
    -          Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.

    Documente ce urmează a fi prezentate

    • Copia buletinului de identitate
      Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
    • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
      Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
    • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
      Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
    • Alte documente necesare:
      -          formularul de participare  (poate fi descărcat de pe pagina web a ministerului);
      -          copia diplomei de studii şi a suplimentului la diplomă (candidaţii care deţin acte de studii eliberate de instituţiile de învăţămînt acreditate în  ţara de provenienţă urmează să prezinte Certificatul de recunoaştere şi echivalare, act eliberat de către Ministerul Educaţiei);
      -          copia certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
      -          documentul ce atestă cunoașterea unei limbi de circulaţie internaţională (pentru funcțiile pentru care se solicită ca candidatul să cunoască o limbă de circulație internațională);
      -          documentele de evidenţă militară – pentru recruţi şi rezervişti;
      -          cazierul judiciar (cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere, care poate fi descărcată de pe pagina web a ministerului);
      acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal (poate fi descărcat de pe pagina web a ministerului ).

    Modalitatea de depunere a documentelor

    • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.

    Bibliografia concursului

    ?  Constituţia Republicii Moldova;
    §  Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 736 din 3 octombrie 2012.
    §  Acte normative în domeniul serviciului public:
    -          Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
    -          Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
    -          Legea nr. 133 din 17.06.2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
    -          Legea nr. 190-XIII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare.
     
    • Acte normative în domeniul administraţiei publice centrale:
    -          Legea nr. 64-XII din 31.05.1990 cu privire la Guvern;
    -          Legea nr. 98 din  04.05.2012 privind administraţia publică centrală de specialitate.
     
    §  Acte normative în domeniul de specialitate:
    -          Codul civil al Republicii Moldova;
    -          Legea nr. 1260-XV din 19.07.2002 cu privire la avocatură;
    -          Statutul profesiei de avocat nr. 302 din 08.04.2011;
    -          Legea nr. 198-XVI din 26.07.2007 cu privire la asistența juridică garantată de stat;
    -          Legea nr. 137 din 03.07.2015 cu privire la mediere;
    -          Hotărârea Guvernului nr. 1227 din 09.11.2016 cu privire la Registrul de stat al mediatorilor;
    -          Ordinul Ministrului Justiției nr. 635 din 02.12.2015 cu privire la aprobarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea Consiliului de mediere și Regulamentul privind selectarea prin concurs public a mediatorilor și reprezentantului societății civile în calitate de membri ai Consiliului de mediere;
    -          Ordinul Ministrului Justiției nr. 648 din 08.12.2015 cu privire la aprobarea Regulamentului privind atestarea mediatorilor;
    -          Ordinul Ministrului Justiției nr. 647 din 07.12.2015 pentru aprobarea Regulamentului privind acreditarea furnizorilor serviciilor de formare a mediatorilor;
    -          Ordinul Ministrului Justiției nr. 614 din 26.11.2015 cu privire la aprobarea Regulamentului privind înregistrarea birourilor și organizațiilor de mediere.