jurist

Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Producţiei Alcoolice
Data limită de aplicare - 02.02.2017, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Asigurarea juridică a activităţii Inspectoratului, efectuarea lucrărilor ce ţin de perfecţionarea legislaţiei Republicii Moldova,  reglementarea chestiunilor ce ţin de competenţa Inspectoratului, precum şi îmbunătăţirea calităţii proiectelor de acte normative.
1.     Asigură activitatea juridică a Inspectoratului;
2.     Coordonează procesul de implementare a actelor legislative şi normative din domeniu precum și procesul de îndeplinire a atribuțiilor;
3.     Reprezintă în modul stabilit de legislație interesele Inspectoratului;
4.     Examinează, contestările, reclamațiile, , cererile de chemare în judecată,  hotărîrile judecătorești, încheierile,  și alte acte ale instanțelor de judecată;
5.     Avizează şi contrasemnează actele cu caracter juridic;
6.     Acordă asistență juridică în cadrul încheierii, modificării și rezilierii contractelor la care inspectoratului este parte.
7.     Elaborarea proiectelor de acte legislative şi normative ce ţin de domeniul de activitate.
8.      Avizarea proiectelor de acte legislative şi normative elaborate de către alte autorităţi,vizînd domeniul de competenţă.
9.      Coordonarea activităţii de elaborare şi încheiere a contractelor
10.            Asigurarea reprezentării intereselor Organelor teritoriale de statistică în instanţele de
     judecată şi a altor autorităţi publice.
11.            Acordarea asistenţei metodologice în domeniul de drept la chestiunile cu character organizatorico-juridice.

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba moldovenească şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

-         Studii superioare .
-         cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (prezintă un avantaj);
-         abilităţi de utilizare a computerului Word, Excel, PowerPoint, Navigare Internet.
Experienţă profesional:
-         în domeniu minim3 ani, ar constitui un avantaj.
-         în serviciul public, ar constitui un avantaj.
Abilităţi: abilităţi de lucru cu informaţia, organizare, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, mobilizare de sine, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
    Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:
    • formularul de participare, indicat în anexa nr.1; 
    • copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi / sau specializare; 

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.

Bibliografia concursului

-             Constituţia Republicii Moldova din 29.07.1994;
-             Legea nr. 158 –XVI din 4 iulie 2008 „Cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”;
-             Legea nr. 25-XVI din 22 februarie 2008 „Privind Codul de conduită a funcţionarului public”;
-             Legea nr. 16-XVI din 15 februarie 2008 „Cu privire la conflictul de interese”;
-             Legea nr. 1264-XV din 19 iulie 2002 „Privind declararea şi controlul veniturilor şi a proprietăţii demnitarilor de stat, judecătorilor, procurorilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţie de conducere”;
-             Legea nr.90-XVI din 25 aprilie 2008 „Cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei”;
-             Legea nr. 190-XIII din 19 iulie 1994 „Cu privire la petiţionare”;
-             Legea nr.780 din 27.12.2001 privind actele legislative;
-             Legea nr.96 din 13.04.2007 privind achiziţiile publice;
-             Legea nr.793 din 10.02.2000 privind contenciosul administrativ;
-             Legea nr. 91.din 05.04.2007 privind terenurile proprietate publică şi delimitarea lor; 

1.      Codul contravenţional al Republicii Moldova.
2.      Codul Muncii al Republicii Moldova.
3.      Codul de procedură civilă al Republicii Moldova.
4.      Legea nr. 317-XV din 18 iulie 2003 privind actele normative ale Guvernului şi
ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale.
5. Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11.03.2009 „Privind punerea în aplicare a
prevederilor Legii nr.158-XVI din 04. 07.2008 cu privire la funcţia publică şi
statutul funcţionarului public.
 Hotărîrea Guvernului nr.94 din 01.02.2013 cu privire la aprobarea
6.  Regulamentului cu privire la evaluarea performanţei colective.
7.   Hotărîrea Guvernului nr. 618 din  05.10.1993 „Pentru aprobarea Regulilor de întocmire a documentelor organizatorice şi de dispoziţie şi Instrucţiunii-tip cu privire la ţinerea lucrărilor de secretariat în organele administraţiei publice centrale de specialitate şi ale autoadministrării locale ale Republicii Moldova”.