Consultant principal în Direcţia coordonarea politicilor şi asistenţei externe (temporar vacantă)

Cancelaria de Stat
Data limită de aplicare - 30.01.2017, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Scopul general al funcţiei:
Asigurarea elaborării şi aprobării de către Guvern a politicilor publice de calitate, respectiv, asigurarea implementării, monitorizării şi evaluării acestora de către autorităţile administraţiei publice centrale, prin consolidarea procesului de planificare strategică a politicilor publice, dezvoltarea unui sistem coerent de luare a deciziilor, cu aplicarea celor mai moderne instrumente la toate etapele acestuia, şi planificarea asistenţei externe.
Sarcinile de bază:
·       Coordonarea proceselor de stabilire a priorităţilor de politici şi ale asistenţei externe în sectorul social
·       Participarea la procesele de stabilire a priorităţilor de politici şi ale asistenţei externe la nivel  sectorial și monitorizarea ulterioară a acestora
·       Asigurarea concordanţei documentelor de politici, actelor normative şi priorităţilor de asistenţă externă înaintate către Guvernul Republicii Moldova spre aprobare cu priorităţile strategice ale ţării şi conţinutului acestora
·       Asigurarea  evaluării preliminare a impactului politicilor publice expuse în documentele de politici şi proiectele actelor normative, care sunt înaintate Guvernului şi grupurilor sale de lucru pentru aprobare.

Salariul de funcție

Minim 5100

Tip de angajare

Perioadă determinată

Condiţiile de participare la concurs

?       Deţine cetăţenia Republicii Moldova;
·       Posedă limba de stat;
·       Are capacitate deplină de exerciţiu;
·       Nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
·       Are studii superioare, de licenţă sau echivalente, preferabil în domeniul administraţiei publice, economiei sau jurisprudenţei. Studiile de masterat sau alte calificări superioare în domeniile relevante constituie un avantaj.
·        În ultimii 3 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat
 contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
·       Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
·       Nu este privat de dreptul de a ocupa anumite funcţii publice sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

Experienţă profesională: minimum 2 ani în domeniul relevant, preferabil experienţă în serviciul public.
Cunoştinţe:
·       cunoaşterea legislaţiei în domeniul de care este responsabil;
·       cunoştinţe în domeniul politicilor publice, precum şi a celor mai bune practici;
·       cunoaşterea actelor normative folosite la elaborarea politicilor publice;
·       cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (engleza, franceza, germana, spaniola, italiana) la nivel B1
·       cunoştinţe de operare la calculator în Word, Excel, PowerPoint, Internet.
Abilităţi: de lucru cu informaţia, analiză şi sinteză, elaborare de politici/documente, de formulare şi redactare a cerinţelor tehnice, instruire, consultare, comunicare eficientă, cercetare, lucru în echipă.  
Atitudini/comportamente: spirit de iniţiativă, creativitate, responsabilitate, respect faţă de oameni, flexibilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
    Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:
    - formularul de participare [1];
    -copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
    - copia carnetului de muncă [2];
    -cazier judiciar  [3]
    -documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar [1] Formularul de participare poate fi găsit în compartimentul Informații utile
    [2]Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-amil, această prevedere se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs. [3]Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.

Bibliografia concursului

1.              Constituţia Republicii Moldova
2.              Programul de activitate al Guvernului Republicii Moldova 2016 - 2018
3.              Strategia naţională de dezvoltare  ”Moldova 2020: 7 soluții pentru creșterea economică și reducerea sărăciei”, adoptată prin Legea nr. 166 din 11 iulie 2012
4.              Planul de acțiuni al Guvernului pentru anii 2016 – 2018, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 890 din 20 iulie 2016
5.              Planul naţional de acţiuni pentru implementarea Acordului de Asociere Republica Moldova – Uniunea Europeană în perioada 2014-2016, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 808  din  07.10.2014
6.              Legea cu privire la Guvern nr.64-XII din 31 mai 1990
7.              Legea privind administraţia publică centrală de specialitate nr.98 din 4 mai 2012
8.              Legea privind actele legislative nr.780-XV din 27 decembrie 2001
9.              Legea privind actele normative ale Guvernului şi ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale nr.317-XV din 18 iulie 2003
10.          Legea privind transparenţa în procesul decizional nr.239-XVI din 13 noiembrie 2008
11.          Legea cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public nr.158-XVI din 04 iulie 2008
12.           Legea privind codul de conduită a funcţionarului public nr.25-XVI din 22 februarie 2012
13.          Legea nr.133 din 17 iunie 2016 privind declararea averii şi a intereselor personale
14.          Legea cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei nr.90-XVI din 25 aprilie 2008
15.          Legea cu privire la petiţionare nr.190-XIII din 19 iulie 1994
16.          Legea contenciosului administrativ nr.793-XIV din 10 februarie 2000
17.          Legea privind accesul la informaţie nr.982-XIV din 11 mai 2000
18.          Legea privind tratatele internaționale nr. 595 din 24 septembrie 1999
19.          Legea cu privire la datoria sectorului public, garanțiile de stat și recreditarea de stat nr. 419 din 22 decembrie 2006
20.          Hotărârea Guvernului despre aprobarea Regulamentului Guvernului Republicii Moldova nr. 34 din 17 ianuarie 2001
21.          Hotărârea Guvernului pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea, structurii şi efectivului-limită ale Cancelariei de Stat nr. 657 din 06 noiembrie 2009
22.          Hotărârea Guvernului cu privire la regulile de elaborare şi cerinţele unificate faţă de documentele de politici nr.33 din 11 ianuarie 2007
23.          Hotărârea Guvernului cu privire la reglementarea cadrului instituțional și mecanismului de coordonare a asistenței externe acordate Republicii Moldova de organizațiile internaționale și țările donatoare nr. 561 din 19 august 2015
24.          Hotărârea Guvernului privind instituirea Comitetului interministerial pentru planificarea strategică nr. 838 din 09 iulie 2008
25.          Hotărârea Guvernului cu privire la crearea Consiliului Naţional pentru Participare nr. 11 din 19 ianuarie 2010
26.          Hotărârea Guvernului cu privire la aprobarea Metodologiei de elaborare a programelor de dezvoltare strategică  ale autorităţilor administraţiei publice centrale nr.176 din 22 martie 2011
27.          Hotărârea Guvernului pentru aprobarea Regulamentului privind mecanismul de încheiere, aplicare și încetare a tratatelor internaționale nr. 442 din 17 iulie 2015
28.          Hotărârea Guvernului cu privire la unele măsuri de executare a Legii nr. 419-XVI din 22 decembrie 2006 cu privire la datoria publică, garanțiile de stat și recreditarea de stat nr. 1136 din 18 octombrie 2007
29.          Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2011 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
30.          Ghid metodologic pentru analiza ex-ante a impactului politicilor publice

Funcții publice similare

Cancelaria de Stat

Consultant superior în Direcția afaceri europene, Biroul pentru integrare europeană (responsabil pentru domeniile - știință, tehnologii, societate informațională, politici în domeniul audiovizualului, educație, tineret, cultură și sport).

Cancelaria de Stat

Consultant principal în Direcția afaceri europene a Biroului pentru integrare europeană (responsabil pentru domeniile - politici sociale, egalitate în șanse, angajare în câmpul muncii și sănătate publică)

Cancelaria de Stat

Consultant superior în Direcția afaceri europene, Biroul pentru integrare europeană (responsabil pentru domeniile - politica industrială și antreprenorială, sectorul minier și al materiilor prime, turismul, protecția consumatorului, dreptul societăților comerciale, guvernanță corporativă și sistem de impozitare).

Cancelaria de Stat

Consultant principal în Direcția afaceri europene a Biroului pentru integrare europeană (responsabil pentru domeniile - agricultură și dezvoltare rurală, pescuit, politică maritimă, dezvoltare regională, cooperare la nivel transfrontalier și regional)

Cancelaria de Stat

Consultant principal în Direcția afaceri europene a Biroului pentru integrare europeană (responsabil pentru domeniile - dialog economic, management finanțe publice, statistică, servicii financiare, clauze de control și antifraudă)