şef Serviciu finanţe şi contabilitate, contabil – şef în cadrul Direcţiei raionale pentru siguranţa alimentelor, Florești.

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor
Data limită de aplicare - 12.10.2016, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

1. Scopul general al funcţiei:
Contribuie la realizarea sarcinilor trasate de Direcție în scopul organizării și evidenței contabile, executarea devizelor de cheltuieli ale Direcției, precum și mijloacelor speciale în conformitate cu devizele aprobate și cu legislația în vigoare.
 
Sarcinile de bază: 1. Planifică, elaborează și asigură executarea bugetului Direcției în conformitate cu legislația în vigoare;
2. Asigură întocmirea  oportună, completă şi corectă a documentelor primare, a registrelor contabile, a dărilor de seamă, conform regulilor stabilite de Ministerul Finanţelor;
3.  Supraveghează gestionarea mijloacelor financiare conform destinaţiei în baza planurilor de finanţare și efectuează controlul asupra utilizării corecte şi cu economie a mijloacelor financiare și materiale;
4. Contribuie la efectuarea inventarierii patrimoniului Direcției;5. Asigură întocmirea şi prezentarea rapoartelor financiare trimestriale şi anuale în termenii stabiliți și calitativ.

Salariul de funcție

minim 3200

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
b) posedă limba de stat şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
g) în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

Cerinţe specifice: Studii superioare, de licenţă sau echivalente, în domeniul contabilităţii.
Experienţă profesională:  minimum 3 ani experiență profesională în domeniul contabilității, preferabil experienţă în serviciul public.
Abilităţi: abilităţi de lucru cu informaţia, abilităţi de utilizare a computerului, organizare, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, mobilizare de sine, aplanare a situaţiilor de conflict, comunicare eficientă.
Atitudini/comportamente: respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, spirit de echipă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, punctualitate, responsabilitate, rezistenţă la efort şi stres profesional, tendinţă spre dezvoltare profesională si autoperfecționare continuă.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
    Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:
    a) Formularul de participare indicat in Anexa nr. 1, www.ansa.gov.md, funcții vacante;
    b) Copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;

    Nota: Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere privind absenta antecedentelor penale. In acest caz, candidatul are obligația sa completeze dosarul de concurs cu originalul documentului in termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
    Nota: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreuna cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora. Candidații depun documentele personal, prin posta sau e-mail (cu condiția ca candidații vor prezenta in ziua concursului toate actele in original pentru autentificare).

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.

Bibliografia concursului

?         Constituţia Republicii Moldova
·         Acte normative în domeniul serviciului public:
 
-Legea nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
-Legea nr.25-XVI din 22 februarie 2008 cu privire la Codul de conduită a funcţionarului public;
-Legea nr.16-XVI din 15 februarie 2008 cu privire la conflictul de interese.
 
      ·     Acte normative în domeniul de specialitate
-           Legea contabilităţii nr.113-XVI din 27 aprilie 2007;
-          Ordinul nr. 165 din 19.12.2012  a Ministerului cu privire la modul de achitare şi evidenţă a plăţilor la bugetul public naţional prin sistemul trezorerial al Ministerului Finanţelor în anul 2013;
-          Ordinul nr. 60 a Ministerului Finanţelor cu privire la aprobarea Regulamentului de inventariere;
-          Legea privind sistemul de salarizare a funcţionarilor publici nr. 48 din 22.03.2012;
-          Codul Fiscal ;
-          Hotărârea Guvernului nr. 381 din 13.04.2006, cu privire la condiţiile de salarizare a personalului din unităţile bugetare;
-          Hotărârea Guvernului nr. 1062 din 15.09.2006, privind salarizarea personalului unor organizaţii, instituţii şi întreprinderi monitorizate de Cancelaria de Stat ;
-          Hotărârea Guvernului nr. 331 din 28.05.2012 privind salarizarea funcţionarilor publici;
-          Legea nr. 355 din 23.12.2005,  cu privire la  sistemul de salarizare în sectorul bugetar;
-          Legea finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale nr. 181  din  25.07.2014;
-          Hotărârea Guvernului nr.338 din 21.03.2003 cu privire la aprobarea Catalogului mijloacelor fixe şi activelor nemateriale;
-          Ordinul Ministerului finanţelor privind Clasificaţia bugetară nr.208 din 24.12.2015 (MO nr.370-379 din 31.12.2015);
-          Normele metodologice privind executarea de casă a bugetelor componente ale bugetului public naţional prin sistemul trezorerial al Ministerului Finanţelor (Ordinul nr.216 din 28.12.2015);
-          Planul de conturi contabile în sistemul bugetar şi normele metodologice privind evidenţa contabilă şi raportarea financiară în sistemul bugetar (Ordinul nr.216 din 28.12.2015).