Şef Direcţie Evidenţă contabilă şi rapoarte financiar-bugetare/ Contabil-şef

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării
Data limită de aplicare - 03.06.2016, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Scopul general al funcţiei:
Asigurarea evidenţei contabile a aparatului central al ministerului.
Sarcinile de bază:
1. Gestionarea, supravegherea şi coordonarea activităţii economico-financiare a aparatului central al ministerului, alocaţiilor centralizate, mijloacelor speciale în conformitate cu legislaţia în vigoare;
2. Întocmirea planurilor generale şi secundare de finanţare pe aparatul central al ministerului, alocaţiilor centralizate, mijloacelor speciale în termenele şi condiţiile stabilite;
3. Recepţionarea, analiza şi totalizarea dărilor de seamă trimestriale şi anuale a instituţiilor din subordine. Întocmirea dării de seamă pe aparatul central al ministerului;
4. Examinarea actelor inspectărilor, remise de către Inspecţia financiară şi conţinutul notelor informative, concluziilor, propunerilor întru lichidarea iregularităţilor depistate;
5. Managementul Direcţiei evidenţă contabilă şi rapoarte financiar-bugetare.

Salariul de funcție

minim 5100

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

- Studii superioare, de licenţă/masterat sau echivalente în economie, specializarea contabilitate;
- Experienţă profesională 4 ani în domeniul contabilităţii;
- Abilităţi de utilizare a computerului.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
    Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:
    1. Formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcţiei publice (anexă la Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice prin concurs) http://lex.justice.md/md/331023/
    2. Copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
    Notă: Cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declaraţia pe propria răspundere privind absenţa antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
    - Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora.

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Personal.

Bibliografia concursului

  • Constituţia Republicii Moldova;
  • Codul Educaţiei al Republicii Moldova;
  • Legea bugetară anuală;
  • Legea contabilităţii nr.113-XVI din 27 aprilie 2007;   
  • Legea privind achiziţiile publice nr.96-XVI din 13 aprilie 2007;
  • Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  • Legea nr.25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
  • Legea nr.190-XII din 19 iulie 1994 cu privire la petiţionare.
  • Legea nr.16 din 15 februarie 2008 cu privire la conflictul de interese.
  • Legea nr.181 din 25 iulie 2014 finanțelor publice și responsabilității bugetar-fiscale;
  • Ordinul Ministerului Finanțelor nr.216 din 28 decembrie 2015 cu privire la abrobarea Planului de conturi contabile în sistemul bugetar și a Normelor metodologice privind evidența contabilă și raportarea financiară în sistemul bugetar;
  • Ordinul Ministerului Finanțelor nr.208 din 24 decembrie 2015 privind Clasificația bugetară.