Specialist superior în Secția evidență a legislației și documentare

Ministerul Justiției
Data limită de aplicare - 07.07.2017, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

I. Scopul general al funcţiei:
Contribuirea la dezvoltarea sistemului de stat al informaţiei juridice şi asigurarea evidenţei, sistematizării şi codificării legislaţiei.
 
II. Sarcinile de bază:

  • Asigurarea dezvoltării sistemului de stat al informaţiei juridice;
  • Asigurarea republicării actelor normative;
  • Ţinerea în stare de control a hotărîrilor  Curţii Constituţionale;
  • Examinarea demersurilor autorităţilor publice,  persoanelor juridice şi fizice.
  • Salariul de funcție

    2800 lei minimal

    Tip de angajare

    Perioadă nedeterminată

    Condiţiile de participare la concurs

    a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba moldovenească şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

    Cerinţe specifice pentru participare la concurs

    Studii: superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în drept.
    Experienţă: 6 luni de experiență profesională în domeniu. 

    Cunoștințe:

    • Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
    • Cunoaşterea limbii de stat;
    • Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, Power Point, Internet.

    Documente ce urmează a fi prezentate

    • Copia buletinului de identitate
      Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
    • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
      Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
    • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
      Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
    • Alte documente necesare:
      • formularul de participare;
      • copia diplomei de studii şi a suplimentului la diplomă (candidaţii care deţin acte de studii eliberate de instituţiile de învăţămînt acreditate în  ţara de provenienţă urmează să prezinte Certificatul de recunoaştere şi echivalare, act eliberat de către Ministerul Educaţiei);
      • copia certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
      • documentele de evidenţă militară – pentru recruţi şi rezervişti;
      • cazierul judiciar (cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere, care poate fi descărcată de pe pagina web a ministerului);
      • acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal (care poate fi descărcat de pe pagina web a ministerului).

    Modalitatea de depunere a documentelor

    • Alte modalități - Prin poștă, email sau personal.

    Bibliografia concursului

    ?  Constituţia Republicii Moldova;
    §  Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 736 din 3 octombrie 2012.
    §  Acte normative în domeniul serviciului public:
    -          Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
    -          Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
    -          Legea nr. 133 din 17 iunie 2016 privind declararea averii și a intereselor personale.
    -          Legea nr. 190-XIII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare.
     
    • Acte normative în domeniul administraţiei publice centrale:
    -          Legea nr. 64-XII din 31.05.1990 cu privire la Guvern;
    -          Legea nr. 98 din  04.05.2012 privind administraţia publică centrală de specialitate.
     
    §  Acte normative în domeniul de specialitate:
    -          Legea nr. 780-XV din 27.12.2001 privind actele legislative;
    -          Legea nr. 317-XV din 18.07.2003 privind actele normative ale Guvernului şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale;
    -          Legea nr. 92-XV din 01.04.2004 privind procedura publicării şi republicării actelor normative şi a rectificărilor operate în ele;
    -          Legea nr. 1325 din 25.09.1997 pentru aprobarea clasificatorului general al legislației;
    -          Legea nr. 173-XIII din 06.07.1994 privind modul de publicare și intrare în vigoare a actelor oficiale;
    -          Hotărîrea Parlamentului nr. 174 din 06.07.1994 privind asigurarea editării Monitorului Oficial al Republicii Moldova;
    -          Hotărîrea Guvernului nr.1009 din 30.09.1998 despre aprobarea Regulamentului privind organizarea activităţii de evidenţă şi sistematizare a actelor juridice;
    -          Hotărîrea Guvernului nr. 1381 din 07.12.2006 cu privire la Registrul de stat al actelor juridice al Republicii Moldova;
    -          Hotărîrea Guvernului nr. 1104 din 28.11.1997 cu privire la modul de efectuare a expertizei juridice și înregistrării de stat a actelor normative departamentale.