Consultant în Direcţia evidenţă şi control

Centrul Național pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal
Data limită de aplicare - 15.06.2016, 17:00

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

a) Scopul funcţiei:
Contribuirea la consolidarea capacităţilor funcţionale ale Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal (Centrul) şi controlul îndeplinirii cerinţelor faţă de asigurarea securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaţionale de date cu caracter personal.

b) Sarcinile de bază ale funcţiei:
 1. Participă la procesul ţinerii evidenţei operatorilor de date cu caracter personal și a sistemelor de evidență gestionate de aceștia, administrării registrelor instituite de Centru şi elaborării normelor tehnice cu privire la securitatea prelucrării datelor cu caracter personal.
2. Participă la efectuarea controalelor prealabile şi investigaţiilor, monitorizează procesul aducerii la îndeplinire de către operatorii de date cu caracter personal a măsurilor legale dispuse de Centru.
3. Participarea la procesul de autorizare a prelucrării şi transmiterii transfrontaliere a datelor cu caracter personal în cazurile prevăzute de lege.
4. Este responsabil de activitatea ce ţine de analiza informaţiilor privind incidentele de securitate prezentate de operatorii de date cu caracter personal şi elaborarea proiectelor de instrucţiuni a Centrului în acest domeniu.

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

1.Deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
2. Posedă limba de stat (conform prevederilor Constituției Republicii Moldova);
3. Neatingerea vîrstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
4. Lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
5. Neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
6. Capacitate deplină de exerciţiu.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

Studii: superioare, de licenţă sau echivalente în domeniul juridic.
 
Experienţa profesională în specialitate: nu este necesară, dar experienţa în domeniul juridic va constitui un avantaj.
 
Cunoştinţe:
- Cunoaşterea legislaţiei naţionale în domeniu;
- Cunoaşterea legislaţiei şi politicilor UE în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
- Cunoştinţe de operare la calculator: Sistemele de operare P.C. şi Reţele (Windows XP,7; Windows Server; Linux), Suite: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Fine Reader 8.0; Microsoft Office 2003-2007(Word, Excel, Power Point, Access); Open Office;
- Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (engleza, franceza, germana)  la nivelul B1.

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
    Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:

    1. Formularul de participare, indicat în anexa nr. 1 la Regulamentul cu privire la ocuparea funciei publice vacante prin concurs, aprobat prin HG nr. 201 din 11 matie 2009;
    2. Copia buletinului de identitate, din care să fie excluse informaţiile privind: înălţimea, culoarea ochilor, grupa sanguină, situaţia militară, datele privind copiii, datele privind soţia/soţul, informaţia privind participările la alegeri, privind starea civilă, privind domiciliile anterioare celui existent în prezent;
    3. Copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
    4. Copia sau extrasul din  carnetul de muncă, dacă există;
    5. Cazierul judiciar (acesta poate fi înlocuit cu declaraţia pe propria răspundere, urmînd a fi prezentat ulterior în termen de 10 zile de la data cînd a fost declarat învingător).
     
    Notă:  1) Copiile documentelor nominalizate urmează a fi prezentate împreună cu documentele  originale pentru verificarea veridicităţii acestora.
              2) Persoanele care vor depune Dosarul de concurs incomplet, ori completat neconform cerinţelor indicate în anunţ, nu vor fi admise la concurs.

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Prin poștă, e-mail sau personal.

Bibliografia concursului

Acte normative în domeniul serviciului public:
1. Constituţia Republicii Moldova;
2. Convenţia Consiliului Europei nr. 108 pentru protecţia persoanelor referitor la prelucrarea automatizată a datelor cu caracter personal din 28 ianuarie 1981 şi Protocolul Adiţional la această Convenţie;
3. Codul contravențional al Republicii Moldova, Legea nr. 218-XVI din 24 octombrie 2008;
4. Legea cu privire la funcţia publică şi statutul de funcţionar public nr.158 din 04 iulie 2008;
5. Legea privind codul de conduită a funcţionarului public nr. 25-XVI din 22 februarie 2008;
6. Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009 privind punerea în aplicarea prevederilor legii nr. 158-XVI din 04 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public.
 
Acte normative din domeniul de specialitate:
1. Legea nr. 190 – XIII din 19 iulie 1994 cu privire la petiţionare;
2. Legea nr. 982 – XIV din 11 mai 2000 privind accesul la informaţie;
3. Legea privind protecţia datelor cu caracter personal nr.133 din 08 iulie 2011;
4. Legea cu privire la aprobarea Regulamentului Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal, structurii, efectivului-limită şi a modului de finanţare a Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal nr. 182-XVI  din  10 iulie 2008;
5. Cerinţele faţă de asigurarea securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaţionale de date cu caracter personal, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr. 1123 din 14 decembrie 2010;
6. Hotărîrea Guvernului nr. 883 din 25 noiembrie 2011 cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al sistemului informațional automatizat „Registrul de stat al operatorilor de date cu caracter personal”;
7. Hotărîrea Guvernului nr. 296 din 15 mai 2012 privind aprobarea Regulamentului Registrului de evidență a operatorilor de date cu caracter personal.