Centrul regional pentru statistică SudȘef serviciu (B34) Serviciul statistică Basarabeasca

Biroul Național de Statistică
Data limită de aplicare - 10.04.2021, 17:00
Data limită de depunere a documentelor a fost prelungită.

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

Scopul general al funcţiei: 
Dirijarea activităţii subdiviziunii conduse pentru asigurarea  realizării obiectivelor autorităţii publice și  a Programului lucrărilor statistice al BNS.
 
Sarcinile de bază:
 
1. Coordonarea organizării etapelor de colectare, prelucrare, validare primară şi finală a datelor statistice pe domeniu său de competenţă.
2.  Asigurarea sferei de cuprindere a respondenţilor statistici pentru cercetările coordonate.
3. Organizarea și acordarea asistenţei metodologice respondenţilor statistici în completarea şi prezentarea chestionarelor statistice şi/sau situaţiilor financiare.
4.  Managementul serviciului.

Salariul de funcție

7670

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba moldovenească şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

  • Studii: superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalente, în domeniul economic, statistic sau financiar-contabil.
  • Experienţă profesională - vechimea în muncă în domeniul economic: 2 ani
  • Cunoaşterea domeniului tehnologiilor informaţionale: Word, Excel, Internet,E-mail;
  • Cunoaşterea legislaţiei naţionale în domeniul statisticii, administraţiei publice;
  • Abilităţi: Planificare, organizare, luare a deciziilor, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, instruire, motivare, mobilizare de sine şi a echipei, soluţionare de probleme, aplanare de conflicte, comunicare eficientă, abilităţi de lucru cu oamenii.
 

Documente ce urmează a fi prezentate

  • Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  • Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
    Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • Alte documente necesare:
    • formularul de participare;
    • copia buletinului de identitate;
    • copiile diplomelor de studii
    • copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau specializare;
    • copia carnetului de muncă;
    • cazierul judiciar.
    Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. Candidaţii  depun documentele  personal, prin poştă sau e-mail (cu condiţia că candidaţii vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare);
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe propria răspundere  privind absenţa antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligaţia completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Modalitatea de depunere a documentelor

  • Alte modalități - Locul de desfăşurare a concursului este mun. Chişinău, str. Grenoble, nr. 106. Dosarele completate cu documentele necesare se vor transmite la adresa de email: ala.caraman@statistica.gov.mdTelefon de contact - Ala Caraman, șef adjunct al Secției juridice și  resurse umane, tel. de contact: 067770742.

Bibliografia concursului

Acte normative în domeniul serviciului public:
  • Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  • Legea nr.25/2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
  • Legea nr.16/2008 cu  privire la conflictul de interese;
  • Legea nr. 133/2016 privind declararea averii şi intereselor personale;
  • Legea nr. 82/2017 cu privire la integritate;
  • Legea nr. 239/2008 privind transparenţa în procesul decizional;
  • Legea nr. 271/2008 privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la funcţiile publice;
  • Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  • Hotărîrea Guvernului nr. 201/2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public cu anexe;
Acte normative din domeniul administraţiei publice:
  • Legea nr.136/2017 cu privire la Guvern;
  • Legea nr.100/2016 privind actele normative;
Acte normative de specialitate:
  • Legea nr. 93/2017 cu privire la statistica oficială;
  • Hotărîrea Guvernului nr. 935/2018 privind la organizarea şi funcţionarea Biroului Naţional de Statistică;
  • Hotărîrea Guvernului nr. 912/2020 cu privire la aprobarea Programul de lucrări statistice pentru anul 2021.